Tuesday, February 28, 2012

My Program အေၾကာင္းေလးပါ



What is program ?

 Program ဆိုတာက လုပ္ငန္းစဥ္တခုကိုလုပ္ဖို ့အတြက္ လုပ္ေဆာင္မည့္အစီစဥ္တခုပါပဲ။ က်ေနာ္တုိ ့အားလုံးဟာ ေန ့စဥ္ Programming လုပ္ေနက်ပါတယ္ ။ဒါေၾကာင့္ က်ေနာ္တို ့အားလုံးဟာ Programmer ေတြပါ။ က်ေနာ့္ရဲ ့အေမေရာ အေဖဟာလဲ Programmer ေတြပါပဲ ။မရယ္ပါနဲ ့တကယ္ေျပာတာပါ ဒါေပမယ့္ ကြန္ပ်ဳတာ ပရိုဂရမ္မာ မဟုတ္တာပဲရွိပါတယ္။ ေမေမဟာ က်ေနာ္တို ့ကို မနက္မိုးလင္းတာနဲ ့ ထမင္းဟင္းခ်က္ျပဳတ္ ဖို ့ဘာနဲ ့ဘာခ်က္ရင္ေကာင္းမယ္ဘယ္လို ခ်က္မယ္ Program ေတြဆြဲပါတယ္။ ေဖေဖဟာလည္း ရုံးကို သြားဖို ့အတြက္ အစီစဥ္ေတြ ဆဲြပါတယ္။ ဥပမာဗ်ာ သူငယ္ခ်င္း အျပင္သြားမယ့္ ကိစၥတခုမွာ ဆိုရင္ ဘယ္ခ်ိန္သြားမယ္ ဘာအက်ၤ ီ၀တ္သြားမယ္ ဘာသုူနဲ ့ေတြမယ္ စေတြကို စီစဥ္ေဆာင္ရြက္ရတာပါ။ ကို္ယ္လုပ္မယ့္ အစီစဥ္တခုကို ကိုယ့္ရဲ ့အစီစဥ္ေလးေတြနဲ ့လုပ္ေဆာင္ေနက်တာ ကိုယ့္ဖာသာကိုသတိမထားမိျဖစ္ေနတာပါ။။ ဒါမ်ဳိး ကိုလုပ္ေနက် program ေတြကိုစနစ္တက် နဲ ့ေသခ်ာ program အတိုင္းလိုက္နာေဆာင္ရြက္ မယ္ဆို သူငယ္ခ်င္းလိုခ်င္တဲ့ product ရမယ္ လို ့ေျပာရဲပါတယ္။။ Program တခုမွာ မေမ်ွာ္လင့္ပဲ ေျပာင္းလဲ နုိင္တဲ့ အခ်က္ေတြရွိတက္ လို ့ၾကဳိတင္တြက္ ခ်က္သင့္တာေတြရွိပါတယ္ ။ ဥပမာ က်ေနာ္ေပါ့ ေက်ာင္းသြားတဲ့အခါ ေက်ာင္းက ၇း၀၀ နာရီစတင္ရင္ က်ေနာ္က အခ်ိန္ကိုတြက္ျပီး အတိက်လုပ္ေလ့ရွိပါတယ္ ။။ဒါေပမယ့္ ကားမလာလို ့ေစာင့္ရတာနဲ ့ မီးပြိဳင့္မိတာ နဲ ့ က်ေနာ္ရဲ ့ ေက်ာင္းသြားမယ့္ program ေလးဟာ ေနွာင့္ေနးက်န္ ့ၾကာမွုေတြရွိပါတယ္ . ဒီလို အတြက္ က်ေနာ္ ရဲ ့ Program ထဲ ကိုထည့္သြင္းစဥ္းစားထားခဲ့မယ္ဆို က်ေနာ္ ေက်ာင္းေနာက္က်မွာမဟုတ္ပါဘူး (ခုထိေတာ့ ေနာက္က်ဆဲပဲ ..အိပ္ယာထျပင္းလို ့ပါ :D ) ..

What is a Computer Program ?

Computer Program ဆိုတာက က်ေနာ္ကေတာ့ ဒီလို ပဲ အဓိပၸါယ္ဖြင့္လိုက္ပါတယ္ “အမိန္ ့စာ” လို ့.။ က်ေနာ္တို ့ကြန္ပ်ဳတာရဲ ့ ဗဟိုစနစ္ ျဖစ္တဲ့ CPU ဟာ က်ေနာ္တို ့ေရးေပးလိုက္တဲ့ Program ေတြကို သူကဖတ္ျပီး လုပ္ေဆာင္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ က်ေနာ္တို ့ခုိင္းတဲ့အတိုင္းလုပ္ေဆာင္ေနတာပါ ဒါေၾကာင့္ က်ေနာ္က အမိန္ ့စာလို ့ လူပိန္းနည္းနဲ ့အဓိပၸါယ္ဖြင့္လိုက္တာပါ။ က်ေနာ္တို ့ျဖစ္ခ်င္တဲ့ ျဖစ္ရပ္တခုကို ဘာျပီးရင္ ဘာလုပ္မယ္ ဘယ္လိုေတြလုပ္ေဆာင္ရမယ္ဆိုတာကို စီစဥ္တက်ေရးဆြဲထားတဲ့ instruction ေတြစုစည္းထားတာ ဟာ program ပါပဲ။ ဥပမာ က်ေနာ္က program ေလးတခုေရးမယ္ဆိုပါဆို ကြန္ပ်ဳတာဟာ သူသိတာ 0 နဲ ့ 1 ပဲျဖစ္ပါတယ္ သူဟာ က်ေနာ္တို ့ခိုင္းတာပဲလုပ္မွာပါ.။ က်ေနာ္က ၁ နဲ ့၂ ကိုေပါင္းပါ ျပီး ရင္ ရတဲ့ အေျဖကိုျပပါ လို ့က်ေနာ္ ေရးသား လိုက္ပါတယ္။။ ဒီအမိန္ ့စာကို CPU ကၾကည့္ျပီး သူလုပ္ေဆာင္ ရမယ္ ့excute ကိုလုပ္ေဆာင္ေပးပါတယ္။။ ျပီရင္ result ျပပါတယ္ ။

What is a Programming Language ?

က်ေနာ္တို ့Program ေတြေရးသား ဖို ့Programming Language ေတြသုံးပါတယ္။ ဘာေၾကာင့္သုံးရလည္း ဆိုေတာ့ရွင္းပါ တယ္ ကြန္ပ်ဳတာက သူသိတာ 0 and 1 ပါ။ က်ေနာ္တို ့က သူကိုခုိင္းဖို ့အတြက္ 0 1 ေတြ မွတ္နုိင္ဖို ့မလြယ္ပါဘူး။ ဒါေၾကာင့္က်ေနာ္တို ့နဲ ့ကြန္ပ်ဳတာ နားလည္ဖို ့ဒီထက္နဲနဲ မွတ္သားရလြယ္တဲ့ ဘာသာစကားတခုနဲ ့ဆက္သြယ္က်တာပါ.။ က်ေနာ္တို ့ေရးတဲ့ နဲနဲ အဆင့္ျမင့္တဲ့ language ကို ကြန္ပ်ဳတာ တိုက္ရိုက္နားမလည္တဲ့အတြက္ compiler, interpreter ေတြက ဘာသာျပန္ျပီးမွ ကြန္ပ်ဳတာနားလည္တဲ့ 0  -   1 ေတြ ေပးလိုက္ပါတယ္။ ဟဲဟဲ---သေဘာေပါက္ သြားေလာက္ျပီ ထင္ပါတယ္။။။


No comments:

Post a Comment